L’Associació Somriu som una entitat sense ànim de lucre que es forma a Ibi l’any 2017 per un grup de joves comprometudes amb la igualtat i la inclusió social de totes les persones. Naix de les demandes de les persones amb discapacitat i les famílies de la província d’Alacant, així com de la necessitat de que existisquen serveis per a fomentar la seua autonomia personal i espais on desenvolupar les seues habilitats socials amb el fi de facilitar la seua convivència amb la resta de la comunitat.

Inclusió

Convivim en una societat i devem fer-ho amb els mateixos drets i oportunitats.

Normalització

Entenent com a dret bàsic de les persones la participació en la comunitat de forma activa i en igualtat de condicions.

Transparència i Confiança

Són valors indispensables per treballar amb les persones associades i altres entitats.

Flexibilitat:

Somriu es caracteritza per tindre uns projectes flexibles i oberts a les propostes i necessitats de les persones.

Autonomia i Determinació

Són conceptes bàsics per a la intervenció amb les persones i el seu entorn, suposant pilars fonamentals per al ple desenvolupament de totes les persones

Objectius

El nostre objectiu es la inclusió de totes les persones mitjançant diferents accions com:

• Fomentar el treball i la col·laboració amb altres entitats, amb la intenció d’afavorir el treball en xarxa i l’intercanvi d’experiències.
  • Desenvolupar mesures que potencien el voluntariat, facilitant la implicació activa de la població per a la transformació de la nostra societat.
  • Potenciar l’ús de recursos públics i les activitats turístiques en la província d’Alacant.
  • Sensibilitzar la comunitat per facilitar la plena inclusió de les persones amb discapacitat.
  • Detectar les necessitats i escoltar les demandes de les persones per millorar la seua qualitat de vida, fomentant l’autodeterminació i la participació activa en les seues vides.
  • Proveir d’espais inclusius d’oci i convivència per a totes les edats..
  • Promoure una vida saludable mitjançant diverses ofertes d’oci.

El Nostre Equip

Lidia Vicedo Chinchilla

Asistent personal

Comitè de voluntariat