Concepte de cookies: Les cookies constitueixen una eina emprada pels servidors Web per emmagatzemar i recuperar informació sober els seus visitants o usuaris. No es més que un fitxer que alguns servidors instal·len durant la navegació i que permeten conéixer informació com per exemple: el lloc des del qual accediu, el temps de connexió, el dispositiu des del qual accediu (fix o mòbil), el sistema operatiu i navegador utilitzats, les pàgines més visitades, el nombre de clics realitzats i de dades respecte al comportament de l’usuari en Internet. No proporcionen referències que permeten deduir el nom i cognoms de l’usuari i no poden llegir dades del seu disc dur ni incloure virus en els seus equips. Així mateix, no pot llegir les cookies implantades en el disc dur de l’usuari des d’altres servidors. Per qué són importants? El lloc web és accesible sense necessitat de que les cookies estiguen actiades, si bé, la seua desactivació pot impedir el seu correcte funcionament. Des d’un punt de vista tècnic les cookies permeten que els llocs web funcionen d’una forma més àgil i adaptada a les preferències dels usuaris, com per exemple emmagatzemar l’idioma, la moneda del país o detectar el dispositiu d’accés. Estableixen nivells de protecció i seguretat que impedeixen o dificulten ciberatacs contra el lloc web o els seus usuaris. Permeten que els gestors dels mitjans puguen conéixer dades estadístics recopilats per millorar la qualitat i experiència dels seus serveis. Serveixen per optimitzar la publicitat que mostrem als usuaris, oferint aquella que més s’ajusta als seus interesos.